6 grešaka u konverziji i najbolja rešenja za poboljšanje stope konverzije u vašoj e-trgovini
Niske stope konverzije u prodavnici e-trgovine mogu biti frustrirajući i skup problem. Međutim, razumevanje razloga za niske stope konverzije i primena proverenih strategija može značajno da poboljša prihod vaše prodavnice. U ovom članku ćemo istražiti uobičajene uzroke niske stope konverzije i razgovarati o praktičnim tehnikama za povećanje broja posetilaca koji kupuju u vašoj prodavnici. Od optimizacije vaših proizvoda i stranica za plaćanje do primene efikasnih marketinških strategija, mi ćemo pokriti sve što treba da znate da biste povećali stope konverzije i povećali prodaju. Dakle, ako ste spremni da svoje poslovanje podignete na viši nivo, krenimo odmah!
Pre svega, koje su stope konverzije e-trgovine?
Stope konverzije e-trgovine odnose se na procenat posetilaca veb-sajta koji preduzimaju željenu akciju, kao što je kupovina ili popunjavanje obrasca. Obično se izračunava tako što se broj konverzija podeli sa brojem posetilaca veb lokacije i rezultat se izražava u procentima. Visoka stopa konverzije ukazuje na to da mnogi posetioci preduzimaju željenu radnju, dok niska stopa konverzije ukazuje na to da je potrebno poboljšati sajt ili marketinške aktivnosti. Možemo da nastavimo sada kada smo ustanovili zašto vaše preduzeće mora da ima dobru stopu konverzije.
1. greška: Obavezna registracija tokom plaćanja
Obavezna registracija tokom plaćanja će negativno uticati na stopu konverzije prodavnice e-trgovine iz nekoliko razloga. Jedan od razloga je taj što dodaje dodatni korak procesu plaćanja, što se može posmatrati kao prepreka za kupovinu za neke kupce.
Da, ali zašto?
Imajte na umu samo ovo: jednostavnost je najvažnija stvar. Svaki korak koji stvara više „trenja“ u procesu kupovine za kupce mora biti eliminisan. Ako ne eliminišete nepotrebne korake, to će nesumnjivo dovesti do toga da kupci napuste svoju korpu. Pored toga, neki klijenti mogu oklevati da daju svoje lične podatke, kao što su njihove adrese e-pošte, zbog straha od primanja neželjene pošte ili neželjenih marketinških e-poruka. Dakle, da biste bili sigurni da ohrabrujete svakog kupca da završi kupovinu, dodajte opciju „Nastavi kao gost“ ili im jednostavno nemojte uopšte tražiti da se registruju.
2.greška: Zanemarivanje društvenog dokaza
Ako imate dovoljno društvenih dokaza na pravom mestu, to može pozitivno da utiče na vašu stopu konverzije.
Jedan od razloga je taj što se kupci često oslanjaju na društvene dokaze, kao što su recenzije i ocene kupaca, da bi doneli odluke o kupovini. Bez ovih informacija, kupci mogu biti neodlučniji da obave kupovinu, jer nemaju nikakvu garanciju o kvalitetu ili vrednosti proizvoda. Drugi razlog je taj što nedostatak društvenog dokaza može učiniti da prodavnica izgleda nepouzdano i sumnjivo. Verovatnije je da će kupci kupovati u prodavnici sa dokazanim iskustvom zadovoljnih kupaca nego u prodavnici bez recenzija ili ocena kupaca.
Pokušajte da koristite društveni dokaz na svojoj veb stranici kao što mi ovde predlažemo:
Vidite da morate da budete umereni kada dodajete društveni dokaz. Preporučujemo zbog toga da pratite tok koji smo vam dali ovde za početnu stranicu, a za druge stranice kao što je stranica proizvoda, trebalo bi da se konsultujete sa svojim marketinškim timom da biste bili 100% sigurni da dodate društveni dokaz gde i pripada.
3. greška: Dilema okotroškova dostave
Besplatna dostava je jedan od moćnih motivatora za kupce da završe kupovinu. To može povećati vrednost proizvoda i učiniti ukupnu cenu investicije atraktivnijom. Besplatna dostava takođe može da smanji rizik od kupovine na mreži eliminisanjem neočekivanih troškova dostave pri plaćanju. Besplatna dostava može takođe povećati poverenje i lojalnost kupaca, što dovodi do ponovnih kupovina u budućnosti.
Da biste ponudili besplatnu dostavu, profit mora da se smanji, zar ne?
Nimalo. Evo nekoliko načina da svojim klijentima ponudite besplatnu dostavu uz zadržavanje željenog profita.
Minimalna količina porudžbine: Podesite minimalnu količinu porudžbine da bi se kupci kvalifikovali za besplatnu isporuku. Minimalni broj porudžbine može pomoći u nadoknadi troškova isporuke manjih porudžbina.
Cene proizvoda: Malo povećajte cenu svojih proizvoda da biste pokrili troškove isporuke. Ovo se može uraditi bez uticaja na kupčevu percepciju vrednosti proizvoda.
Besplatna isporuka samo za ponovljene kupce (vaše članove): Ovo bi mogao da bude program lojalnosti gde kupci koji često kupuju sa vama dobijaju besplatnu dostavu kao nagradu.
4. greška: Nemate odlično korisničko iskustvo na stranici za naplatu
Evo šta mora da ispuni UX dobre stranice za plaćanje:
Smanjite trenje: jednostavan i lak proces naplate može smanjiti količinu vremena i truda koji su potrebni kupcima da završe kupovinu, što povećava verovatnoću da će to učiniti. Već smo govorili o smanjenju trenja i nepotrebnih koraka, tako da ste shvatili poentu.
Povećajte poverenje: Dobro dizajnirana i bezbedna stranica za naplatu može povećati poverenje kupaca u veb lokaciju, čineći ih ugodnijim za unos ličnih i finansijskih podataka.
Smanjite napuštanje korpe: Dobar korisnički doživljaj može smanjiti broj kupaca koji dodaju artikle u svoju korpu, ali zatim napuste veb lokaciju bez dovršetka kupovine.
Povećajte lojalnost kupaca: Pozitivno iskustvo na stranici za naplatu može stvoriti pozitivan utisak o veb lokaciji, što će dovesti do ponovnih kupovina u budućnosti.
Pogodno za mobilne uređaje: Pošto se većina onlajn kupovina dešava na mobilnim uređajima, od suštinskog je značaja da stranica za plaćanje bude prilagođena mobilnim uređajima, laka za korišćenje i optimizovana za manje ekrane. Razgovaraćemo o ovome nešto više u nastavku.
5. greška: Vaša prodavnica nije dovoljno optimizovana za mobilne uređaje
30% svih kupaca na mobilnim uređajima će odustati od transakcije ako iskustvo nije optimizovano za mobilne uređaje. Ovo stvari čini veoma jednostavnim: morate da pružite svojim klijentima najbolje mobilno iskustvo da biste dobili njihovo poverenje. Ako već nemate veb lokaciju optimizovanu za mobilne uređaje, sada je vreme da je napravite, a ovde možete pročitati više o tome kako Hyvä tema može pomoći vašem poslovanju. Takođe, očekuje se da će 63% ljudi kupovati više putem mobilnih uređaja u narednim godinama. Sada shvatate koliko ovo može biti od vitalnog značaja za vašu stopu konverzije.
I šta još? Mnogi korisnici napuštaju stranicu kojoj je potrebno više od 3 sekunde da se učita. To vam govori da morate imati prilično dobro dizajnirano i funkcionalno iskustvo na mobilnom uređaju, ali i brzo. Sviđalo vam se to ili ne, ne možete to zanemariti. Trebalo bi da poboljšate svoju strategiju optimizacije za mobilne uređaje i da korisnicima mobilnih uređaja pružite isto ili čak bolje iskustvo od desktopa.
6. greška: Imate samo jednu opciju plaćanja
Ovo je jednostavno. Više je bolje i zgodnije. Ali ako niste sigurni da je više bolje za vaš posao, dozvolite nam da vas ubedimo činjenicama.
Povećana pogodnost : Ponuda različitih opcija plaćanja može učiniti proces kupovine praktičnijim za kupce, jer oni mogu izabrati opciju koja najbolje odgovara njihovim potrebama.
Povećana prodaja: Nudeći više opcija plaćanja, možete povećati broj potencijalnih kupaca koji mogu da kupuju na vašoj veb lokaciji. Neki kupci možda preferiraju određeni način plaćanja, kao što je kreditna kartica ili PayPal.
Povećana bezbednost: Neki načini plaćanja, kao što su oni koji koriste tokenizaciju ili šifrovanje, mogu pružiti povećanu zaštitu i za klijenta i za poslovanje.
Povećano poverenje: Ponuda različitih dobro poznatih i sigurnih opcija plaćanja može povećati poverenje kupaca i učiniti da se osećaju prijatnije prilikom unosa ličnih i finansijskih podataka.
Povećani globalni doseg: Više opcija plaćanja može biti presudno ako ciljate na globalno tržište, jer različite zemlje imaju različite preferirane metode plaćanja i od suštinskog je značaja da se udovolji potrebama vaših međunarodnih klijenata.
Sada možete jasno videti kako je optimizacija stope konverzije ključna za uspeh bilo koje veb stranice za e-trgovinu. Izbegavajući uobičajene greške koje smo pokrili, možete značajno poboljšati svoju stopu konverzije i povećati prodaju. Zapamtite, optimizacija stope konverzije je proces koji je traje i od suštinskog je značaja da kontinuirano pratite i testirate različite elemente na vašoj veb prodavnici da biste videli šta najbolje funkcioniše za vašu specifičnu publiku. Obraćajući pažnju na ključne faktore koji utiču na konverziju, možete donositi odluke zasnovane na podacima koje vam mogu pomoći da poboljšate učinak e-trgovine i povećate prodaju.
RELATED POSTS
February 22, 2023 by Luka Markovic
Kako se odnositi prema kupcima kao prema kraljevima pomoću personalizacije e-trgovine? + 7 najboljih alata za personalizaciju
Personalizacija je postala zasebna strategija za preduzeća e-trgovine koja žele da se istaknu na pretrpanom tržištu. Prilagođavajući korisničko iskustvo pojed...
Vaša privatnost: Ova internet stranica obrađuje i koristi tzv. Kolačiće (Cookies). Kolačići predstavljaju male tekstualne datoteke koje se skladište na računaru (ili drugom uređaju) korisnika internet stranice i koji omogućavaju praćenje i analizu korisničkog ponašanja na internet stranici. Kolačići uobičajeno ne vode ka otkrivanju identiteta konkretnog korisnika ali mogu da pruže personalizovani doživljaj. Možete da izaberete da ne dozvolite odredjene tipove kolačića. U zaglavljima sa strane možete pročitati vise o svakoj kategoriji kolačića i podesiti-omogućiti njihovo koršćenje. Ukoliko blokirate neke tipove kolačića to može da utiče na vaše korisničko iskustvo na ovoj web lokaciji.
Neophodni kolačići
Neophodni kolačići: kolačići koji pomažu da stranica bude upotrebljiva, omogućavajući osnovne funkcije poput navigacije stranicama i pristup sigurnim delovima web stranice. Web lokacija ne može pravilno funkcionisati bez ovih kolačića. Oni su neophodni za funkcionisanje internet stranice i uklanjanje ovakvih kolačića dovodi do nemogućnosti korišćenja internet stranice ili pojedinih njenih delova;
Statistički kolačići
Statistički kolačići: statistički kolačići pomažu vlasnicima veb lokacija da razumeju kako posetioci komuniciraju sa veb lokacijama tako što anonimno prikupljaju i prijavljuju informacije. Internet stranica Rukovaoca koristi usluge Google Analytics, koji se takođe zasniva na tehnologiji korišćenja Kolačića, a koji se pohranjuju na uređaj posetilaca, sve radi kvalitativne analize korišćenja same internet stranice.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing kolačići
Marketing kolačići: Kolačići koji se koriste za praćenje posetilaca na web lokacijama. Svrha je prikazati sadržaje koji su relevantni i privlačni za pojedinog korisnika i samim tim vredniji za izdavače. U marketinške svrhe koristimo usluge Google AdWords koji se takođe zasniva na tehnologiji korišćenja Kolačića, a koji se pohranjuju na uređaj posetilaca, sve radi kvalitativne analize korišćenja same internet stranice.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!