Kako AI menja igru za grafičke dizajnere (ili ne) – intervju sa najboljim dizajnerom naše kompanije

Kako svet postaje digitalno fokusiraniji, veštačka inteligencija (AI) je postala sve rasprostranjenija tehnologija u mnogim industrijama. Polje grafičkog dizajna nije izuzetak, a kako AI napreduje, od suštinskog je značaja za dizajnere da shvate njegov uticaj na njihovu profesiju. Da bismo stekli širu sliku ove teme, imali smo priliku da intervjuišemo našeg talentovanog dizajnera Dragana i razgovaramo o tome kako je AI uticao na njegov rad. U ovom blog postu, istražićemo različite načine na koje AI menja industriju grafičkog dizajna i od našeg dizajnera čuti iz prve ruke o njegovim iskustvima sa ovom tehnologijom.

Ali prvo da vam predstavimo našeg najboljeg dizajnera! Upoznajte Dragana Vidanovića, grafičkog dizajnera Younify-ja sa preko 20 godina iskustva u grafičkom i veb dizajnu. Radio je i sarađivao sa marketinškim agencijama, izdavačkim kućama, grafičkim studijima i štamparima, tako da su svi procesi grafičkog dizajna, marketinga i štampe njegova ekspertiza. Poslednjih 6 godina bavi se veb dizajnom i direktno je učestvovao u saradnji sa klijentima iz različitih evropskih zemalja. Svoje znanje i talenat prikazuje u osnovnim Adobe Creative Suite aplikacijama: InDesign, Illustrator, Photoshop i XD…

Neka uzbudljiv intervju sa našim dizajnerom počne!

 

Prvo, koji AI alat za dizajn ste koristili/iskusili?

Odgovor: “Isprobao sam mnoge AI alate, pre svega iz sfere mog interesovanja, fotografije i ilustracije, ali i čet-botove.”

 

Koliko su alatke za dizajn prilagođene korisniku UI u poređenju sa tradicionalnim alatkama za dizajn?

Odgovor: “Veoma važno pitanje je šta podrazumevamo pod tradicionalnim alatima. Ako se misli na četkicu ili Airbrush koje sam koristio na samom početku svoje karijere, sve je napredovalo i ubrzalo proces dizajna… pogotovo dolaskom kompjutera kao svojevrsnog alata za dizajn, sve se uveliko promenilo i ubrzalo još više. AI tehnologija nije počela sa ChatGPT-om, ali je napredovala neverovatno brzo za veoma kratko vreme. Moram da podsetim da Adobe već desetak godina istražuje i primenjuje mnoge AI tehnologije u svoje softvere za dizajn i marketing i prilagođava ih potrebama korisnika.”

 

Da li možete da nam približite tačnost i nivo kreativnosti AI alata u proizvodnji željenih rezultata?

Odgovor: “Dizajn je složen i višeslojni metod stvaranja. Istraživanje, analiza, pravljenje strategije i pronalaženje kreativnih rešenja su složeni procesi kojima se dizajner bavi. Briljantna dizajnerska rešenja će još dugo biti traženija od nekih brzo napravljenih AI kreacija. Pametan dizajner će moći da koristi ovu mašinsku pomoć za dosadan, ponavljajući i nekreativan deo posla, kao što je traženje slika, odsecanje objekata ili promena veličine dokumenata.”

 

Koliko su fleksibilni AI-generisani dizajni za ručno podešavanje i doterivanje kako bi odgovarali boljim stilovima i zahtevima?

Odgovor: “Ako mislimo na bazične AI tehnologije koje su sada u trendu, mnogo toga nedostaje. Ali napredak je već sada ogroman. Pretpostavljam da usavršavanje tehnologije za ličniju primenu zahteva više vremena. Budućnost je, po mom mišljenju, sve veća integracija AI tehnologije u softver, jer na taj način rastu mogućnosti njene primene.”

 

Koliko se alatke za dizajn sa AI napajanjem integrišu sa drugim softverom i alatkama u tok posla za dizajn?

Odgovor: “Svedoci smo da mnogi alati već imaju integrisane AI komponente koje nam pomažu u svakodnevnom procesu dizajna. Taj proces integracije će u budućnosti biti još veći i složeniji, ali i mnogo bolji.”

 

Da li vam AI alati za dizajn štede vreme u poređenju sa tradicionalnim metodama dizajniranja?

Odgovor: “Apsolutno. Ako sam ranije morao da radim nešto u više koraka, nove softverske funkcije koje pokreće veštačka inteligencija sada to čine  mnogo bržim.”

 

Kakva su vaša razmišljanja o etičkim implikacijama korišćenja AI u dizajnu, kao što su gubitak radnih mesta ili potencijalno kršenje prava intelektualne svojine u AI algoritmima?

Odgovor: “Istorija je pokazala da mnoge dobre tehnologije koje je napravio čovek, izmišljene u miroljubive i kreativne svrhe, ponekad završe na pogrešan i nehuman način. Sve, uključujući i upotrebu AI tehnologije u dizajnu, zavisi od stanja svesti ljudi koji je koriste. Neko je napisao na Internetu: „Ne plašite se da uključite veštačku inteligenciju u svoj radni tok dizajna, samo budite pažljivi sa tim!“ Važan je način na koji se AI koristi u dizajnu, pre svega iz razloga mogućeg kršenja prava intelektualne svojine.

AI će neizbežno dovesti do automatizacije poslova (što će dovesti do gubitka poslova i ekonomskog poremećaja), ali kreativni, talentovani i pametni dizajneri ne bi trebalo da strahuju za svoje poslove. Tokom istorije, alati su se menjali, ali kreativni rad su uvek radili pametni ljudi koji su koristili alate da pokažu svoje majstorstvo i veštine. AI je već tu i mi je koristimo na razne načine godinama. Moramo da budemo otvorenog uma i da koristimo ovu tehnologiju da bismo bili bolji i kreativniji, a da sve dosadne poslove prepustimo mašinama. Nikome neće biti žao zbog toga.”

 

Zaključak

Jasno je da AI ima značajan uticaj na svet grafičkog dizajna. Intervju sa dizajnerom naše kompanije pružio je dragocen uvid u to kako AI menja dizajn industriju. Međutim, takođe je važno napomenuti da AI nije zamena za ljudsku kreativnost i dovitljivost. Umesto toga, treba ga posmatrati kao moćan alat koji može da poveća i unapredi rad dizajnera, omogućavajući im da rade efikasnije, kao što nam je Dragan već rekao. Kako dizajnerska industrija nastavlja da se razvija i pojavljuju se nove tehnologije, biće uzbudljivo videti kako AI nastavlja da oblikuje industriju i inspiriše nove inovacije.

 

P.S. Evo foto montaže Dragana urađene uz pomoć AI softvera – Midjourney: