5 načina na koje AI menja e-trgovinu

Prostor e-trgovine se značajno promenio napretkom u tehnologiji veštačke inteligencije (AI), omogućavajući preduzećima da povećaju profit, poboljšaju korisničko iskustvo i smanje troškove. Alati vođeni veštačkom inteligencijom se sada koriste u svakoj fazi procesa e-trgovine, od marketinga, korisničkog servisa i preporuka proizvoda do logistike i plaćanja. U nastavku ćemo proći kroz neke od najpraktičnijih i najkorisnijih.

1. Chatbots

Chatbotovi kao što su Watermelon.co ili Askly postaju sve sofisticiraniji i u stanju su da obavljaju različite zadatke vezane za korisničku uslugu. Čet-botovi će moći da obrađuju jednostavne i kompleksne zadatke 24/7. Na primer, chat botovi su programirani da odgovaraju na pitanja o karakteristikama i specifikacijama proizvoda. Takođe mogu predlagati slične proizvode na osnovu prethodne istorije kupovine trenutnog kupca. Ovo omogućava kupcima da pronađu ono što traže bez prave osobe iz korisničke podrške. Na ovaj način, AI poboljšava umnogome korisničko iskustvo. Dakle, generalno gledano, AI ima potencijal da učini uslugu korisnicima ne samo efikasnijom već i ličnom.

Evo još 5 chatbotova koje danas možete koristiti za svoje poslovanje:

1. Tidio chatbot za e-trgovinu mogu automatizovati korisničku podršku i pružiti proaktivnu korisničku uslugu. Ima interfejs vizuelnog pravca koji se lako koristi i Tidio eCommerce chatbot šablone za generisanje potencijalnih klijenata, povećanje prodaje i još mnogo toga. To je najbolje rešenje za mala i srednja preduzeća e-trgovine. Link za Tidio chatbot ⬅️
2. Chatfuel je chatbot za e-trgovinu na društvenim mrežama prilagođen korisniku. Ako želite da pružite samo korisničku podršku za Facebook Messenger i Instagram, ovo je možda za vas. Link za Chatfuel chatbot ⬅️
3. ManyChat je jedan od robota za e-trgovinu zasnovanih na pravilima sa šablonima spremnim za upotrebu za najbržu postavku. Nudi mnogo bogatih funkcija, kao što je dopiranje do kupaca putem SMS-a ili korišćenjem QR koda. Link za ManyChat chatbot ⬅️
4. Ada je jedan od najboljih chatbot-ova za e-trgovinu za onlajn prodavce. Lako se integriše sa društvenim kanalima, API-jima i alatima za korisničku podršku. Možete lako da podesite čak i mogućnost za kompleksniji razgovor sa klijentima. Međutim, za razliku od prethodnih, Ada nema besplatan plan, već je od početka neophodno plaćanje. Link za Ada chatbot ⬅️
5. Snatchbot za e-trgovinu zasnovan na obradi maternjeg jezika, mašinskom učenju i prepoznavanju glasa. Takođe nudi širok izbor šablona za ćaskanje, od bota za uvoz podataka do bota za izračunavanje fitnesa i ishrane. I iznad svega, to je za omni-kanalne platforme (Messenger, Line, Telegram, Skipe, SMS). Link za Snatchbot chatbot ⬅️

 

2. Personalizovane preporuke za kupovinu

Jedan od velikih problema sa oflajn kupovinom je nedostatak personalizacije. AI može da reši taj problem tako što analizira podatke o kupcima kako bi identifikovao obrasce, preferencije i trendove, kao i predviđajući koje proizvode bi kupci mogli da vole ili za koje bi bili zainteresovani. Na primer, ako imate Magento 2 prodavnicu, možete da koristite Magento 2 tabela veličina koja pomaže kupcima da izaberu najbolju veličinu proizvoda i time smanjuju šanse za povraćaj porudžbina.
Ako kupac redovno kupuje proizvod u onlajn prodavnici, veštačka inteligencija može da pruži kupcu preporuke proizvoda za taj proizvod u najprikladnije vreme na osnovu prethodnih obrazaca kupovine i životnog ciklusa proizvoda. Ovo će značajno povećati vaše šanse za konverziju i povećati lojalnost kupaca u vašoj online prodavnici.

 

3. Tekstualni sadržaj generisan veštačkom inteligencijom

Kreiranje sadržaja je za većinu preduzeća zadatak koji oduzima mnogo vremena. Tu vam može pomoći novi ChatGPT chatbot. ChatGPT može da generiše za vas SEO optimizovane veb stranice, blogove na temu koju želite, opise kategorija i proizvoda, itd. Kontent marketing igra važnu ulogu u dobijanju novih pogleda na vaše poslovanje i pružanju potencijalnim klijentima korisne i kreativno napisane informacije. Ovaj fenomenalni alat sa lakoćom ispunjava ovaj zadatak.
ChatGPT može pomoći kompanijama za e-trgovinu da kreiraju opise proizvoda koji im pomažu da komuniciraju sa korisnicima. Sa alatom koji može automatski da generiše opise proizvoda korišćenjem mašinskog učenja i složenih algoritama, vlasnici prodavnica e-trgovine više ne moraju da troše duge sate na pisanje opisa proizvoda.

 

4. Prepoznavanje slika i vizuelna pretraga

Ponekad kupci žele da traže proizvod na internetu, ali mogu imati poteškoća da ga pronađu. Ovde vam može pomoći „pretraga po slici” ili „obrnuta pretraga slika”. U vizuelnim pretragama, sofisticirani algoritmi i AI mogu pomoći da se identifikuju proizvodi koje kupci traže i da pruže sličan rezultat. Štaviše, takođe može pomoći preduzećima e-trgovine da prepoznaju slike proizvoda i označe ih. Vodeći igrači e-trgovine kao što je Amazon već pružaju takvu funkciju pretraživanja na svojim onlajn prodavnicama koja omogućava kupcima da pronađu proizvode pomoću slika. Takođe, postoje usluge pretrage u realnom vremenu kao što je Algolia koje vam mogu pružiti naprednu pretragu, automatsko dovršavanje pretrage dok kucate, filtere i aspekte, personalizaciju i alate za prodaju koji su trenutno dostupni.

5. Unapređenje bezbednosti na internetu

Veb lokacije za e-trgovinu imaju gomilu podataka o klijentima koji će biti ranjivi ako ne postoje odgovarajuće mere bezbednosti. Sada, vlasnici preduzeća e-trgovine mogu da koriste veštačku inteligenciju da obezbede svoje veb stranice. Ovo je moguće otkrivanjem novih pretnji i blokiranjem botova. Za razliku od tradicionalnog softvera, AI softver s vremenom postaje pametniji kako se pojavljuju novi tipovi virusa i pretnji, tako da može biti veoma efikasan u obezbeđivanju podataka.

 

Zaključak

Ukratko, AI ima moć da poboljša industriju e-trgovine na mnogo načina. AI može pomoći onlajn prodavcima da povećaju prodaju i poboljšaju odnose sa kupcima, čime se poboljšavaju korisničko iskustvo. Mnogo pomaže u pružanju boljeg iskustva kupovine pružajući korisnicima personalizovane preporuke i sugestije.
Korišćenje algoritama mašinskog učenja za analizu skupova podataka koji sadrže milione tačaka informacija takođe je veliki deo načina na koji kompanije danas koriste veštačku inteligenciju. Ovi algoritmi nam omogućavaju da napravimo tačna predviđanja o tome šta potrošači žele i šta im treba na osnovu prethodnih kupovina i drugih demografskih informacija kao što su starosna grupa i pol. Tako da u budućnosti nećete morati da direktno pitate koji proizvodi vam se najviše dopadaju putem anketa.